نقد تئاترنمایش

نوشته ای بر تئاتربازی/ منتقد هنرنت: نیلوفر ثانی

بازی، بازی ِزندگی “

بازی، نمونه ی جذاب وخلاقی از فرم تکرارشده ی در و تجربه ی بهم آمیخته نقش و زندگی واقعی‌ست که با مهارت پرداخت، و آشنازدایی های ذهنیت های پیشین ،حرفه ای اجرا می شود.
میزانسن های درست، بازی های روان و پخته، نور ِکارکردی، و صحنه ای که اگر “بی چیز” است اما مملو از فضاهای تخیلی ِقوی ‌ست که با تمرین هر، دکورها در ذهن مخاطب ساخته وپرداخته می شوند. و قدرت صحنه، در ید ِبازی و خلوص ِحرکت ِبازیگران و تجربه ای منحصر می شود که اندازه و بجاست .
فضای وهم آلود، سیال و پرابهام متن، اجرا را به سمت رئالیسم جادویی می کشاند، و اگرچه اتفاقات بدیهی ،ملموس و حقیقی درنقش ها و زندگی واقعی کارکترها درهم می آمیزد  اما وجه معنوی وتراژیک را نیز باخود سایه به سایه دارد .آنچنان که مرثیه ی مرگ را پیش از وقوع آن به زیبایی در صحنه می سراید.
نفوذ به جهان زنانه در بازی ، لطیف، پررنج و مهرورزانه ست … واز معدود متن‌هایی ست که میتوان از ای مرد، با طیب خاطر پذیرفت..


گروه نقد
۲۷ ۹۷
سالن سایه

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا